Najczęściej zadawane pytania


I. INFORMACJE PODSTAWOWE

 

1. Jakie punkty odbioru są dostępne w ramach sieci Poczty Polskiej?

Przesyłki można odbierać w placówkach pocztowych i w automatach zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h i sklepach Biedronka oraz w sklepach Żabka, na stacjach paliw Orlen i  w kioskach Ruch.

2. W jaki sposób mogę odebrać przesyłkę?

Po otrzymaniu powiadomienia sms lub email o możliwości odbioru (email zostanie wysłany o ile nadawca podał  adres), odbiór przesyłki odbywa się na podstawie otrzymanego kodu w sklepach Żabka, kioskach Ruch oraz w automatach w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka.

W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości. Po otrzymaniu przesyłki, jej odbiór należy pokwitować.


II. POWIADOMIENIA I KOMUNIKACJA Z KLIENTEM

 

1. Czy otrzymam powiadomienie o nadejściu przesyłki?

Tak, wysyłane są 3 powiadomienia sms: o możliwości odbioru, pierwsze przypomnienie o odbiorze, drugie przypomnienie o odbiorze. Jeżeli nadawca podał email odbiorcy, to otrzyma on także powiadomienie na maila.

2. Nie otrzymałem/-łam kodu odbioru.

Prawdopodobnie przesyłka nie została przyjęta na stan w punkcie odbioru (Żabka, Ruch), a dopiero po przyjęciu jest wysyłany sms/email z kodem. Sprawę należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne czynności.

3. Chcę zmienić numeru telefonu do wysyłki SMS z kodem odbioru.

Nadawca przesyłki zgłasza prośbę pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, wraz z podaniem nowego numeru telefonu, na który ma zostać wysłany kod odbioru.

4. Na śledzeniu przesyłki widzę status „doręczono” a nie była przeze mnie odbierana.

Prawdopodobnie taki status został nadany omyłkowo i nie oznacza, że przesyłka została przez kogoś już odebrana a że dostarczona przez kuriera do punktu odbioru. Prawidłowy status na tym etapie to: „dostarczono do punktu odbioru”. Informację należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.


III. PRZEKIEROWANIA I ZMIANY

 

1. Czy mogę przekierować przesyłkę do innego punktu?

Usługa Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej nie umożliwia przekierowania przesyłek do innego punktu.

2. Czy mogę wydłużyć termin odbioru przesyłki?

Przesyłki w punktach odbioru oczekują na odbiór przez 7 dni. Nie ma możliwości przedłużenia tego terminu.

3. Czy przesyłkę może odebrać za mnie inna osoba?

Tak, można upoważnić konkretną osobę do odbioru przesyłki. Pełnomocnictwo w formie pisemnej wraz z dokumentem tożsamości powinno zostać okazane pracownikowi punktu w momencie odbioru. Wyjątek stanowią sklepy Żabka, kioski Ruch i automaty pocztowe, w których przesyłki odbierane są na podstawie kodu, który wystarczy przekazać zaufanej osobie.

Przykładowy wzór pełnomocnictwa ⇒ pobierz


IV. PROBLEM Z ODBIOREM PRZESYŁKI

 

1. Punkt odbioru jest nieczynny.

Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.

2. Mojej przesyłki nie ma w punkcie odbioru.

Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.

3. Moja przesyłka jest uszkodzona.

W takim przypadku obowiązuje standardowa procedura reklamacyjna. Nie ma możliwości sprawdzenie zawartości przesyłki uszkodzonej. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj.


V. INFORMACJE I REGULAMINY

 

1. Gdzie mogę sprawdzić status przesyłki?

Na stronie śledzenia Poczty Polskiej lub po zalogowaniu w panelu klienta Allegro.

2. Wyszukiwarka punktów odbioru

Na mapie punktów odbioru lub w formularzu opcji dostawy Allegro.

3. Regulaminy

Pocztex Kurier48 i Pocztex Ekspres 24

Paczka+

Paczka 24 i Paczka 48 (usługa obecnie dostępna dla klientów mających podpisaną umowę z Pocztą Polską).