Najczęściej zadawane pytania


I. INFORMACJE PODSTAWOWE

 

1. Jakie punkty odbioru i automaty paczkowe są dostępne w ramach sieci punktów odbioru i automatów Poczty Polskiej (metody dostawy: Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT)?

Przesyłki można odbierać w ramach Pocztex PUNKT: w placówkach pocztowych, w sklepach: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, na stacjach paliw ORLEN i w kioskach RUCH oraz w ramach Pocztex AUTOMAT: w automatach paczkowych, zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h, w sklepach Biedronka, Carrefour i Lewiatan.

2. W jaki sposób mogę odebrać przesyłkę?

Po otrzymaniu powiadomienia sms lub email o możliwości odbioru (email zostanie wysłany o ile nadawca podał  adres), odbiór przesyłki odbywa się na podstawie otrzymanego kodu w sklepach: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, w kioskach RUCH oraz w automatach paczkowych w strefach 24h w placówkach, w sklepach Biedronka, Carrefour i Lewiatan.

W placówkach pocztowych i na stacjach ORLEN odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości. Po otrzymaniu przesyłki, jej odbiór należy pokwitować.


II. POWIADOMIENIA I KOMUNIKACJA Z KLIENTEM

 

1. Czy otrzymam powiadomienie o nadejściu przesyłki?

Tak, wysyłane są 3 powiadomienia sms: o możliwości odbioru, pierwsze przypomnienie o odbiorze, drugie przypomnienie o odbiorze. Jeżeli nadawca podał email odbiorcy, to otrzyma on także powiadomienie na maila.

2. Nie otrzymałem/-łam kodu odbioru.

Prawdopodobnie przesyłka nie została przyjęta na stan w punkcie odbioru (Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, RUCH, ORLEN), a dopiero po przyjęciu jest wysyłany sms/email z kodem. Sprawę należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne czynności.

3. Chcę zmienić numeru telefonu do wysyłki SMS z kodem odbioru.

Nadawca przesyłki zgłasza prośbę pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, wraz z podaniem nowego numeru telefonu, na który ma zostać wysłany kod odbioru.

4. Na śledzeniu przesyłki widzę status „doręczono”, a nie była przeze mnie odbierana.

Prawdopodobnie taki status został nadany omyłkowo i nie oznacza, że przesyłka została przez kogoś już odebrana, a tylko dostarczona przez kuriera do punktu odbioru. Prawidłowy status na tym etapie to: „dostarczono do punktu odbioru”. Informację należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.


III. PRZEKIEROWANIA I ZMIANY

 

1. Czy mogę przekierować przesyłkę do innego punktu?

Opcja odbioru Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT nie umożliwia przekierowania przesyłek do innego punktu lub automatu.

2. Czy mogę wydłużyć termin odbioru przesyłki?

Przesyłki w punktach odbioru oczekują na odbiór przez 7 dni, zaś w automatach paczkowych 3 dni, po tym terminie przesyłka z automatu jest przekierowana do placówki pocztowej, w której czeka na odbiór 4 dni.

Nie ma możliwości przedłużenia tego terminu.

3. Czy przesyłkę może odebrać za mnie inna osoba?

Tak, można upoważnić konkretną osobę do odbioru przesyłki. Pełnomocnictwo w formie pisemnej wraz z dokumentem tożsamości powinno zostać okazane pracownikowi punktu w momencie odbioru.

W punktach odbioru (Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, kioski RUCH) i w automatach paczkowych, w których przesyłki odbierane są na podstawie kodu odbioru, wystarczy przekazać kod zaufanej osobie.

Przykładowy wzór pełnomocnictwa ⇒ pobierz


IV. PROBLEM Z ODBIOREM PRZESYŁKI

 

1. Punkt odbioru jest nieczynny.

Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.

2. Mojej przesyłki nie ma w punkcie odbioru.

Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.

3. Moja przesyłka jest uszkodzona.

W takim przypadku obowiązuje standardowa procedura reklamacyjna. Nie ma możliwości sprawdzenie zawartości przesyłki uszkodzonej. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj.


V. INFORMACJE I REGULAMINY

 

1. Gdzie mogę sprawdzić status przesyłki?

Na stronie śledzenia Poczty Polskiej lub po zalogowaniu w panelu klienta Allegro.

2. Wyszukiwarka punktów odbioru i automatów paczkowych

Na mapie punktów odbioru i automatów lub w formularzu opcji dostawy Allegro.

3. Regulaminy

Regulamin Pocztex (obowiązuje od 15.11.2021 r. – dla Klientów indywidualnych oraz nowo zawieranych umów. Umowy zawarte przed wprowadzeniem nowej oferty produktowej będą sukcesywnie dostosowywane do nowego Regulaminu.)

Regulamin usługi Pocztex (obowiązuje od 01.10.2020 r.- dla klientów umownych z umowami zawartymi na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie do czasu dostosowania umów do nowego Regulaminu.)