I. INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Jakie punkty odbioru są dostępne w ramach sieci Poczty Polskiej?
Przesyłki można odbierać w placówkach pocztowych i w automatach zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h i sklepach Biedronka oraz w sklepach Żabka, na stacjach paliw Orlen i w kioskach Ruch.
2. W jaki sposób mogę odebrać przesyłkę?
Po otrzymaniu powiadomienia sms lub email o możliwości odbioru (email zostanie wysłany o ile nadawca podał adres), odbiór przesyłki odbywa się na podstawie otrzymanego kodu w sklepach Żabka, kioskach Ruch oraz w automatach w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka.
W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości. Po otrzymaniu przesyłki, jej odbiór należy pokwitować.
II. POWIADOMIENIA I KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
1. Czy otrzymam powiadomienie o nadejściu przesyłki?
Tak, wysyłane są 3 powiadomienia sms: o możliwości odbioru, pierwsze przypomnienie o odbiorze, drugie przypomnienie o odbiorze. Jeżeli nadawca podał email odbiorcy, to otrzyma on także powiadomienie na maila.
2. Nie otrzymałem/-łam kodu odbioru.
Prawdopodobnie przesyłka nie została przyjęta na stan w punkcie odbioru (Żabka, Ruch), a dopiero po przyjęciu jest wysyłany sms/email z kodem. Sprawę należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne czynności.
3. Chcę zmienić numeru telefonu do wysyłki SMS z kodem odbioru.
Nadawca przesyłki zgłasza prośbę pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, wraz z podaniem nowego numeru telefonu, na który ma zostać wysłany kod odbioru.
4. Na śledzeniu przesyłki widzę status „doręczono” a nie była przeze mnie odbierana.
Prawdopodobnie taki status został nadany omyłkowo i nie oznacza, że przesyłka została przez kogoś już odebrana a że dostarczona przez kuriera do punktu odbioru. Prawidłowy status na tym etapie to: „dostarczono do punktu odbioru”. Informację należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.
III. PRZEKIEROWANIA I ZMIANY
1. Czy mogę przekierować przesyłkę do innego punktu?
Usługa Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej nie umożliwia przekierowania przesyłek do innego punktu.
2. Czy mogę wydłużyć termin odbioru przesyłki?
Przesyłki w punktach odbioru oczekują na odbiór przez 7 dni. Nie ma możliwości przedłużenia tego terminu.
3. Czy przesyłkę może odebrać za mnie inna osoba?
Tak, można upoważnić konkretną osobę do odbioru przesyłki. Pełnomocnictwo w formie pisemnej wraz z dokumentem tożsamości powinno zostać okazane pracownikowi punktu w momencie odbioru. Wyjątek stanowią sklepy Żabka, kioski Ruch i automaty pocztowe, w których przesyłki odbierane są na podstawie kodu, który wystarczy przekazać zaufanej osobie.
Przykładowy wzór pełnomocnictwa ⇒ pobierz
IV. PROBLEM Z ODBIOREM PRZESYŁKI
1. Punkt odbioru jest nieczynny.
Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.
2. Mojej przesyłki nie ma w punkcie odbioru.
Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.
3. Moja przesyłka jest uszkodzona.
W takim przypadku obowiązuje standardowa procedura reklamacyjna. Nie ma możliwości sprawdzenie zawartości przesyłki uszkodzonej. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj.
V. INFORMACJE I REGULAMINY
1. Gdzie mogę sprawdzić status przesyłki?
Na stronie śledzenia Poczty Polskiej lub po zalogowaniu w panelu klienta Allegro.
2. Wyszukiwarka punktów odbioru
Na mapie punktów odbioru lub w formularzu opcji dostawy Allegro.
3. Regulaminy
Pocztex Kurier48 i Pocztex Ekspres 24
Paczka 24 i Paczka 48 (usługa obecnie dostępna dla klientów mających podpisaną umowę z Pocztą Polską).