Najczęściej zadawane pytania


I. INFORMACJE PODSTAWOWE

1. Jakie punkty i automaty paczkowe dostępne są w ramach sieci punktów i automatów Poczty Polskiej (metody dostawy: Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT)?

Przesyłki można wysyłać (także bez etykiety) oraz odbierać w ramach sieci Pocztex PUNKT – w placówkach pocztowych, a także w sklepach: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep oraz w ramach Pocztex AUTOMAT – w nowej sieci zewnętrznych automatów paczkowych 24/7, zlokalizowanych na terenie całego kraju przy placówkach pocztowych, stacjach paliw, sklepach, np.Biedronka lub węzłach komunikacyjnych, na terenach osiedli i wspólnot mieszkaniowych.

2. W jaki sposób mogę odebrać przesyłkę?

Po otrzymaniu powiadomienia SMS lub e-mail o możliwości odbioru (e-mail zostanie wysłany o ile nadawca podał  adres mailowy odbiorcy), odbiór przesyłki odbywa się na podstawie otrzymanego kodu odbioru w całej sieci Pocztex PUNKT – w placówkach pocztowych oraz w sklepach: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep, a także w automatach paczkowych Pocztex AUTOMAT.

Za pośrednictwem aplikacji Pocztex Mobile można zdalnie otwierać skrytki odbierając przesyłki w urządzeniach Pocztex AUTOMAT oraz wyświetlić kod odbioru niezbędny do odebrania paczek w sieci punktów Pocztex PUNKT.


II. POWIADOMIENIA I KOMUNIKACJA Z KLIENTEM

1. Czy otrzymam powiadomienie o nadejściu przesyłki?

Tak, wysyłane są 3 powiadomienia SMS: 1) o miejscu i terminie odbioru przesyłki wraz z kodem odbioru, 2) pierwsze przypomnienie o przesyłce do odbioru, 3) drugie przypomnienie o przesyłce do odbioru. Jeżeli nadawca podał e-mail odbiorcy, to otrzyma on także powiadomienie na maila.

Użytkownicy aplikacji Pocztex Mobile otrzymają powiadomienie w aplikacji o nadejściu przesyłki, zaś na bieżąco w aplikacji mogą śledzić status każdej przesyłki.

2. Nie otrzymałem/-łam kodu odbioru.

Prawdopodobnie przesyłka nie została jeszcze przyjęta na stan w punkcie (Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep) lub nie została jeszcze zdeponowana w automacie, a dopiero po jej przyjęciu/zdeponowaniu wysyłany jest SMS/e-mail z kodem odbioru. Sprawę należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne czynności.

3. Chcę zmienić numeru telefonu do wysyłki SMS z kodem odbioru.

Nadawca przesyłki zgłasza prośbę pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, wraz z podaniem nowego numeru telefonu, na który ma zostać wysłany kod odbioru.

4. Na śledzeniu przesyłki widzę status „doręczono”, a nie była przeze mnie odbierana.

Prawdopodobnie taki status został nadany omyłkowo i nie oznacza, że przesyłka została przez kogoś już odebrana, a tylko dostarczona przez kuriera do punktu. Prawidłowy status na tym etapie to: „dostarczono do punktu odbioru”. Informację należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.


III. PRZEKIEROWANIA I ZMIANY

1. Czy mogę przekierować przesyłkę do innego punktu?

Opcja Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT nie umożliwia przekierowania przesyłek do innego punktu lub automatu.

2. Czy mogę wydłużyć termin odbioru przesyłki?

Przesyłki w punktach oczekują na odbiór przez 7 dni, zaś w automatach paczkowych 3 dni, po tym terminie przesyłka zostaje zwrócona do nadawcy.

Nie ma możliwości przedłużenia tego terminu.

3. Czy przesyłkę może odebrać za mnie inna osoba?

Tak, w punktach Pocztex PUNKT (placówki pocztowe, sklepy: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep) oraz w automatach paczkowych – Pocztex AUTOMAT, w których przesyłki odbierane są na podstawie kodu odbioru, wystarczy przekazać kod zaufanej osobie.


IV. PROBLEM Z ODBIOREM PRZESYŁKI

1. Punkt odbioru jest nieczynny.

Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.

2. Mojej przesyłki nie ma w punkcie odbioru.

Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.

3. Moja przesyłka jest uszkodzona.

W takim przypadku obowiązuje standardowa procedura reklamacyjna. Nie ma możliwości sprawdzenie zawartości przesyłki uszkodzonej. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj.


V. INFORMACJE I REGULAMINY

1. Gdzie mogę sprawdzić status przesyłki?

W aplikacji Pocztex Mobile użytkownicy, mogą skorzystać z funkcjonalności śledzenia przesyłek, dla których przypisany został numer telefonu. Dodatkowo informacja o zmianie statusu przesyłek jest prezentowana w formie komunikatów tzw. push, czyli krótkich wiadomości pojawiających się na ekranie telefonu, bez konieczności korzystania z aplikacji.

Status przesyłek można sprawdzić na stronie śledzenia Poczty Polskiej lub po zalogowaniu w panelu klienta Allegro.

2. Wyszukiwarka punktów i automatów paczkowych

Na mapie-widgecie punktów i automatów Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT wybierając „ZNAJDŹ PUNKT” zarówno na tej stronie, jak i na stronie pocztex.pl lub w formularzu opcji dostawy Allegro.

3. Regulaminy

Regulamin Pocztex (obowiązuje od 15.11.2021 r. – dla Klientów indywidualnych oraz nowo zawieranych umów. Umowy zawarte przed wprowadzeniem nowej oferty produktowej będą sukcesywnie dostosowywane do nowego Regulaminu.)

Regulamin usługi Pocztex (obowiązuje od 01.10.2020 r.- dla klientów umownych z umowami zawartymi na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie do czasu dostosowania umów do nowego Regulaminu.)