FREQUENTLY ASKED QUESTIONS


I. GENERAL INFORMATION

1. Jakie punkty odbioru i automaty paczkowe są dostępne w ramach sieci punktów odbioru i automatów Poczty Polskiej (metody dostawy: Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT)?

Przesyłki można odbierać w ramach Pocztex PUNKT: w placówkach pocztowych, w sklepach: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek i w kioskach RUCH oraz w ramach Pocztex AUTOMAT: w automatach paczkowych, zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h, w sklepach Biedronka, Carrefour i Lewiatan.

2. How can I collect my parcel?

Po otrzymaniu powiadomienia sms lub email o możliwości odbioru (email zostanie wysłany o ile nadawca podał  adres), odbiór przesyłki odbywa się na podstawie otrzymanego kodu w sklepach: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, w kioskach RUCH oraz w automatach paczkowych w strefach 24h w placówkach, w sklepach Biedronka, Carrefour i Lewiatan.

W placówkach pocztowych odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości. Po otrzymaniu przesyłki, jej odbiór należy pokwitować.


II. NOTIFICATIONS AND COMMUNICATION WITH THE CUSTOMER

1. Will I receive notification of arrival of the shipment?

Yes, 3 SMS notifications are sent: about the possibility of pickup, the first reminder, the second reminder. If the sender has provided an email to the recipient, the recipient will also receive an email notification.

2. I did not receive the pickup code.

Prawdopodobnie przesyłka nie została przyjęta na stan w punkcie odbioru (Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, RUCH), a dopiero po przyjęciu jest wysyłany sms/email z kodem. Sprawę należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne czynności.

3. I want to change the phone number for sending SMS with the pickup code.

The shipment sender submits a request to kontakt@poczta-polska.pl, along with a new phone number to which the pickup code is to be sent.

4. Na śledzeniu przesyłki widzę status „doręczono”, a nie była przeze mnie odbierana.

Prawdopodobnie taki status został nadany omyłkowo i nie oznacza, że przesyłka została przez kogoś już odebrana, a tylko dostarczona przez kuriera do punktu odbioru. Prawidłowy status na tym etapie to: „dostarczono do punktu odbioru”. Informację należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.


III. REDIRECTS AND CHANGES

1. Can I redirect the item to another point?

Opcja odbioru Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT nie umożliwia przekierowania przesyłek do innego punktu lub automatu.

2. Can I extend the pickup deadline?

Przesyłki w punktach odbioru oczekują na odbiór przez 7 dni, zaś w automatach paczkowych 3 dni, po tym terminie przesyłka z automatu jest przekierowana do placówki pocztowej, w której czeka na odbiór 4 dni.

Nie ma możliwości przedłużenia tego terminu.

3. Can another person pick up the item for me?

Tak, można upoważnić konkretną osobę do odbioru przesyłki. Pełnomocnictwo w formie pisemnej wraz z dokumentem tożsamości powinno zostać okazane pracownikowi punktu w momencie odbioru.

W punktach odbioru (Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, kioski RUCH) i w automatach paczkowych, w których przesyłki odbierane są na podstawie kodu odbioru, wystarczy przekazać kod zaufanej osobie.

Sample power of attorney ⇒ download


IV. PROBLEM WITH THE COLLECTION OF THE SHIPMENT

1. The pickup point is out of service.

The information should be sent to Poczta Polska Contact Center by calling 801 333 444 or (+48) 438 420 600 or by writing to kontakt@poczta-polska.pl, which will take appropriate action and provide feedback.

2. My parcel is not at the pickup point.

The information should be sent to Poczta Polska Contact Center by calling 801 333 444 or (+48) 438 420 600 or by writing to kontakt@poczta-polska.pl, which will take appropriate action and provide feedback.

3. My parcel is damaged.

In this case, the standard complaint procedure applies. It is not possible to check the contents of the damaged shipment. Information on how to file a complaint can be found here.


V. INFORMATION AND REGULATIONS

1. Where can I check the shipment status?

On the Polish Post shipment tracking page or after logging in to the Allegro client panel.

2. Wyszukiwarka punktów odbioru i automatów paczkowych

Na mapie punktów odbioru i automatów lub w formularzu opcji dostawy Allegro.

3. Regulations

Regulamin Pocztex (obowiązuje od 15.11.2021 r. – dla Klientów indywidualnych oraz nowo zawieranych umów. Umowy zawarte przed wprowadzeniem nowej oferty produktowej będą sukcesywnie dostosowywane do nowego Regulaminu.)

Regulamin usługi Pocztex (obowiązuje od 01.10.2020 r.- dla klientów umownych z umowami zawartymi na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie do czasu dostosowania umów do nowego Regulaminu.)