FREQUENTLY ASKED QUESTIONS


I. GENERAL INFORMATION

1. Jakie punkty i automaty paczkowe dostępne są w ramach sieci punktów i automatów Poczty Polskiej (metody dostawy: Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT)?

Przesyłki można wysyłać (także bez etykiety) oraz odbierać w ramach sieci Pocztex PUNKT – w placówkach pocztowych, a także w punktach partnerskich – w sklepach: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep oraz w ramach Pocztex AUTOMAT – w sieci automatów paczkowych 24/7, zlokalizowanych na terenie całego kraju przy placówkach pocztowych, stacjach paliw, sklepach, np.Biedronka lub węzłach komunikacyjnych, na terenach osiedli i wspólnot mieszkaniowych.

2. How can I collect my parcel?

Po otrzymaniu powiadomienia SMS lub e-mail o możliwości odbioru (e-mail zostanie wysłany o ile nadawca podał  adres mailowy odbiorcy), odbiór przesyłki odbywa się na podstawie otrzymanego kodu odbioru w całej sieci Pocztex PUNKT – w placówkach pocztowych oraz w sklepach: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep, a także w automatach paczkowych Pocztex AUTOMAT.

Za pośrednictwem aplikacji Pocztex Mobile można zdalnie otwierać skrytki odbierając przesyłki w automatach paczkowych Pocztex AUTOMAT oraz wyświetlić lub podać kod odbioru niezbędny do odebrania paczek w sieci punktów Pocztex PUNKT.


II. NOTIFICATIONS AND COMMUNICATION WITH THE CUSTOMER

1. Will I receive notification of arrival of the shipment?

Tak, wysyłane są 3 powiadomienia SMS: 1) o miejscu i terminie odbioru przesyłki wraz z kodem odbioru, 2) pierwsze przypomnienie o przesyłce do odbioru, 3) drugie przypomnienie o przesyłce do odbioru. Jeżeli nadawca podał e-mail odbiorcy, to otrzyma on także powiadomienie na maila.

Użytkownicy aplikacji Pocztex Mobile otrzymają powiadomienie w aplikacji o nadejściu przesyłki, zaś na bieżąco w aplikacji mogą śledzić status każdej przesyłki.

2. I did not receive the pickup code.

Prawdopodobnie przesyłka nie została jeszcze przyjęta na stan w punkcie (Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep) lub nie została jeszcze zdeponowana w automacie, a dopiero po jej przyjęciu/zdeponowaniu wysyłany jest SMS/e-mail z kodem odbioru. Sprawę należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne czynności.

3. I want to change the phone number for sending SMS with the pickup code.

The shipment sender submits a request to kontakt@poczta-polska.pl, along with a new phone number to which the pickup code is to be sent.

4. Na śledzeniu przesyłki widzę status „doręczono”, a nie była przeze mnie odbierana.

Prawdopodobnie taki status został nadany omyłkowo i nie oznacza, że przesyłka została przez kogoś już odebrana, a tylko dostarczona przez kuriera do punktu. Prawidłowy status na tym etapie to: „dostarczono do punktu odbioru”. Informację należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.


III. REDIRECTS AND CHANGES

1. Can I redirect the item to another point?

Opcja Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT nie umożliwia przekierowania przesyłek do innego punktu lub automatu.

2. Can I extend the pickup deadline?

Przesyłki w punktach oczekują na odbiór przez 7 dni, zaś w automatach paczkowych 3 dni, po tym terminie przesyłka zostaje zwrócona do nadawcy.

Nie ma możliwości przedłużenia tego terminu.

3. Can another person pick up the item for me?

Tak, w punktach Pocztex PUNKT (placówki pocztowe, sklepy: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep) oraz w automatach paczkowych – Pocztex AUTOMAT, w których przesyłki odbierane są na podstawie kodu odbioru, wystarczy przekazać kod zaufanej osobie.


IV. PROBLEM WITH THE COLLECTION OF THE SHIPMENT

1. The pickup point is out of service.

The information should be sent to Poczta Polska Contact Center by calling 801 333 444 or (+48) 438 420 600 or by writing to kontakt@poczta-polska.pl, which will take appropriate action and provide feedback.

2. My parcel is not at the pickup point.

The information should be sent to Poczta Polska Contact Center by calling 801 333 444 or (+48) 438 420 600 or by writing to kontakt@poczta-polska.pl, which will take appropriate action and provide feedback.

3. My parcel is damaged.

In this case, the standard complaint procedure applies. It is not possible to check the contents of the damaged shipment. Information on how to file a complaint can be found here.


V. INFORMATION AND REGULATIONS

1. Where can I check the shipment status?

W aplikacji Pocztex Mobile użytkownicy, mogą skorzystać z funkcjonalności śledzenia przesyłek, dla których przypisany został numer telefonu. Dodatkowo informacja o zmianie statusu przesyłek jest prezentowana w formie komunikatów tzw. push, czyli krótkich wiadomości pojawiających się na ekranie telefonu, bez konieczności korzystania z aplikacji.

Status przesyłek można sprawdzić na stronie śledzenia Poczty Polskiej lub po zalogowaniu w panelu klienta Allegro.

2. Wyszukiwarka punktów i automatów paczkowych

Na mapie-widgecie punktów i automatów Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT wybierając „ZNAJDŹ PUNKT” zarówno na tej stronie, jak i na stronie pocztex.pl lub w formularzu opcji dostawy Allegro.

3. Regulations

Regulamin Pocztex (obowiązuje od 15.11.2021 r. – dla Klientów indywidualnych oraz nowo zawieranych umów. Umowy zawarte przed wprowadzeniem nowej oferty produktowej będą sukcesywnie dostosowywane do nowego Regulaminu.)

Regulamin usługi Pocztex (obowiązuje od 01.10.2020 r.- dla klientów umownych z umowami zawartymi na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie do czasu dostosowania umów do nowego Regulaminu.)