Żabka i Poczta idą na kolejny rekord odebranych paczek


Klienci coraz częściej odbierają paczki nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej w sklepach sieci Żabka. Operator pocztowy liczy na to, że w tym roku wzrost liczby odbiorów zamówień w tym modelu wyniesie minimum 50 proc. – deklaruje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej.

Wiosną ubiegłego roku Żabka i Poczta Polska zapowiadały, że chcą w 2019 r. przekroczyć granicę 6 mln przesyłek Poczty odebranych w sklepach sieci. Czy to się udało?

Mogę z radością powiedzieć, że tak, udało się. W sumie w sklepach Żabki odebrano ponad 6,5 mln przesyłek dostarczonych za naszym pośrednictwem. Wzrost był imponujący, ale dopiero w ubiegłym roku zakończyliśmy proces udostępnienia usługi Odbiór w Punkcie w całej sieci Żabka.

Jednocześnie muszę podkreślić, że o ile dynamika jest na pewno najwyższa w Żabce, to placówki pocztowe są nadal liderem w tym obszarze.

Wynika to z tego, że Żabki są po prostu mniejsze, a raczej mają mniej miejsca na przesyłki pocztowe…

To jeden z powodów, ale to nie jest problemem, ponieważ większość przesyłek dostarczanych do Żabek jest odbierana przez klientów w tym samym dniu. Tym samym sklep nie potrzebuje dużego magazynu, aby przechowywać paczki. Oczywiście staje się to wyzwaniem w trakcie pików świątecznych, gdy paczka musi zostać przekierowana do innego punktu odbioru, bo w sklepie, który najbardziej odpowiada klientowi nie ma po prostu miejsca. Nie zdarzało się to jednak często.

W 2020 r. Żabka otworzy kolejnych kilkaset sklepów. To daje szansę na dalszy mocny wzrost. Jaki jest plan rozwoju współpracy na ten rok?

W tym roku mamy kolejny ambitny plan, jeśli chodzi o współpracę z Żabką. Planujemy wzrost liczby odbiorów paczek przez naszych klientów w sieci Żabka na poziomie co najmniej 50% w stosunku do roku ubiegłego.

Jak wyglądają perspektywy współpracy z Żabką na kolejne lata? W jakich obszarach?

W roku 2020 i latach następnych planujemy rozwój współpracy z siecią sklepów Żabka w obszarze obsługi polskiego eCommerce, rozwój i doskonalenie technologii obsługi paczek, zwiększać będziemy liczbę punktów odbioru paczek naszych klientów wraz ze wzrostem liczby sklepów do poziomu ponad 6 tysięcy w tym roku.